„Znacznie więcej” lub „znacznie mniej” (1)

„Znacznie więcej” lub „znacznie mniej” (1)

Podziel się

„Gdzie rozpowszechnił się grzech, tam pojawiła się jeszcze obfitsza łaska”.

List do Rzymian 5,20

Oto wyrażenie używane w całym Piśmie Świętym do opisania Bożego zaopatrzenia dla nas: „znacznie więcej”. Daje nam ono pewność, że nie ma takiej potrzeby, jaką kiedykolwiek moglibyśmy odczuwać, której Boże obfite zasoby nie mogłyby zaspokoić. My jednak mamy tendencję, by podchodzić do swoich potrzeb z nastawieniem „znacznie mniej”. Zakładamy, że ​​Bóg nie jest w stanie lub nie chce ich zaspokoić. Bóg chce jednak, byśmy przyjęli postawę „znacznie więcej”. „Znacznie mniej” to język rzeczy widzialnych; daje on przyzwolenie, by to okoliczności i niedostatek rządziły naszym życiem. „O wiele więcej” to język rzeczy niewidzialnych – zaprasza nas do życia w pewności Bożej obfitości.

Inspirującą ilustrację tej zasady znajdujemy w 32 rozdziale 2 Księgi Kronik. Syryjski król Sancheryb rozłożył się ze swoją armią pod Jerozolimą, by ją zniszczyć. Groził jej mieszkańcom, że uczyni im to, co zrobił z innymi narodami, których bogowie nie byli w stanie ich przed nim obronić, dodając: „O ileż mniej wasz Bóg wybawi was z mojej ręki?” (w. 15). Jednak król Ezechiasz skierował swój wzrok z wiarą na Boże możliwości i zachęcał Izraelitów: „Nie bójcie się… króla asyryjskiego ani tej tłuszczy, która jest z nim [widzialne], gdyż z nami jest ktoś większy niż on [niewidzialne]. Z nim jest ramię cielesne, z nami jest Pan, nasz Bóg” (w. 7-8). Chociaż Asyryjczycy mieli znaczną przewagę militarną nad wojskiem izraelskim, czytamy, że lud Boży „nabrał otuchy” [przestał się martwić], wierząc, że ręka Boga jest znacznie skuteczniejsza niż ramię cielesne!

Nadszedł czas, abyś rozwinął w swoim życiu mentalność „znacznie więcej”, ponieważ nasz Bóg „może uczynić znacznie więcej ponad wszystko, o co prosimy lub o czym myślimy” (Ef 3,20).

Polecamy także: